2013. november 27., szerda

Toalett Gender: Heti muníciós

Szerző: Fakirma   

Gyerekjáték kitalálni, hol jártunk a lányokkal a hétvégén:





Sok-sok évig tartott, mire a cirkusszal barátságot kötöttem. Gyerekkoromban a frász kerülgetett, ha ingyenjegyet kaptunk a szomszéd nénitől a Fővárosi Nagycirkuszba. A porond közelébe hurcolni a magamfajta szorongós kislányt felért egy félresikerült ingerelárasztásos terápiával: rettegtem, hogy áttöri a rácsot az oroszlán, leesik az artista, a bűvész pedig felszeleteli dús keblű partnernőjét. A visszataszító bohócról még most sem beszélek szívesen, nem csoda, hogy jelenlétében még az egészséges lelkületű embert is kiveri a verejték.

A gyerekek számával azonban a lelkesedésem is szaporodott az olyan műintézmények iránt, amelyek egy helyben üléssel és gondolatmentes bambulással kecsegtetik a megfáradt anyákat. Ideális esetben a bábszínház, a mozi, és a cirkusz lehetőséget teremt arra, hogy anyai bűvészmutatványok nélkül gyerekeink olyan csendes lelkesedéssel üldögéljenek, mint ép értelmű társaik. Persze csak abban az esetben, ha az anyának a legfőbb motívuma az, hogy két órát pihenhessen a sötétben. Ha hepciáskodik, s holmi nevelési elvekre hivatkozva a pattogatott kukorica, kóla és gumicukor után a kakasos nyalókát nem veszi meg, akkor borítékolható, hogy a kis rinyamanók nem fognak úgy viselkedni, mint az ép értelmű, kakasos nyalókával felfegyverzett társak, s a második felvonást vinnyogással, illetve az előttük lévő sor székeinek rugdosásával fogják tölteni.

A Fővárosi Nagycirkusz jelenlegi műsora valamivel elviselhetőbb, mint a rokon produkciók. Az is lehet, hogy tévedek, s csupán igényszintem rohamos hanyatlásának tudható be ez az optikai csalódás. A műsor a fantáziadús Univerzum fényei elnevezést kapta. A produkció egyéb tekintetben is szép példája a rendezői elme kreativitásának. A porondmester például nem a megszokott, prosztatagondokkal küzdő pocakkirály, hanem egy friss, fiatalos tenyérbemászó figura. Ősére mindössze az erőltetett lelkesedése és tökéletes tehetségtelensége emlékeztet.

A bohóc előtt le a kalappal. Poénfronton ugyan nem erőltette meg magát, viszont külsejében köszönő viszonyban sem volt a parapozitív prototípussal. Nagyjából úgy nézett ki, mint egy átlagos idióta a Nagykörútról:


Igazi újdonságot jelentett számomra a plafonon sétálgató kivénhedt artistanő. Mindezt hosszan és védőháló nélkül tette. Több száz egyéni- és csoportos pszichoterápiás óra után sem helyeslem az ilyen könnyelmű hozzáállást:


Csodálkozva vettem tudomásul, hogy a bűvész elnevezés kiment a divatból, s ma már csak illuzionista létezik. A doboza és a nője viszont a régi:


 A cirkuszban jó szembesülni azzal, hogy végre nem a reflektorfényben szerencsétlenkedek, hanem a homályos nézőtéren. Minden alkalommal hálát adok azért, hogy apám mindössze egy puhapucány geofizikus, nem pedig állatidomár, ezért aztán gyerekkoromban elég volt, ha Pythagoras háromszögét meg tudtam különböztetni Thales körétől, s senki sem kényszerített arra, hogy élethossziglan elefántok hátán ugrabugráljak undok öcsémmel és holtciki őseimmel:


 Kakasos nyalókát nem vettem.
Hibáztam.
Napnál is világosabb: a következetes nevelés megalapozásához a cirkusz egyáltalán nem a megfelelő helyszín.






5 megjegyzés:

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Hol?

Fakirma írta... [Válasz erre...]

A Fővárosi Nagycirkuszban.

lotte írta... [Válasz erre...]

Mi is járunk néha a gyerekekkel ide, bár én ab ovo nem vagyok oda a cirkuszért, szerintem érzékelhetően jobb lett a műfaj az elmúlt években. Vannak műsorszámok, amik kifejezetten lenyűgöznek, mint az említett hölgy, aki sétált a tetőn. (múltkor itthonról vittünk pattogatott kukoricát és innivalót, mert utálok sorba állni - előre lezsíroztam a gyerekekkel, ha rinya lesz, el em indulunk.)

Smallflower írta... [Válasz erre...]

én utálom a cirkuszt..:), én akkor rettegek,mikor az oviban osztogatják az ingyenjegyeket...így csak 3000 Ft egy jegy :D...
ennél már csak az volt nagyobb szívás, mikor tavaly elmentünk a HorseShow-ra...4-ből kettőt vittem 21000 Ft-ért :)..kaptunk is hajlongó Richter Flóriánt, tapsoltatta,h be tudott lovagolni a porondra, kaptunk kicsi Richtert, aki bevezetett egy hintót, amiben a még kisebb Richter leány mosolyogva integetett :), táncoló lányokat a fűrészporon :)...kb. 3 perc volt a kétórás műsor alatt, amíg nem unatkoztam...viszont műsor után, mivel a legdrágább jegyet vettük, INGYEN MEGTEKINTHETTÜK a lovakat a boxban :D (az olcsóbb jegyeseknek ez koponyánként 500! Ft-ba került)...és szerencsétlenek megalázva fordultak vissza, akik ezt már nem tudták kifizetni, átvágva magukat a mögöttük álló még tudatlan tömegen, akik felsőrendűen néztek rájuk, míg rájuk nem került a sor és szembesültek vele,h mennyibe kerül...:)

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Huh, tudtok élni!:) Ajánlom még a nyári balatoni vándorcirkuszt.Felejthetetlen. Ennyi gagyit egy rakáson soha, sehol máshol nem láttam.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...