2013. november 23., szombat

A pszichológus kérdez: A szeretet gyereket mozgat?

Szerző: Fakirma   

Mit tesz a pszichológus, amikor a rajztanár közli vele, hogy a fia öntörvényű, neveletlen, pszichológiai eset, akinek ráadásul az értelmi képességei is igen gyengék? A pedagógus rajzokkal illusztrálja véleményét, ami semmiféle kétséget nem hagy afelől, hogy  a diagnózis minden pontja igaz.




a) A remény hal meg utoljára. Felvesz a kölyökkel egy intelligencia tesztet (biztos, ami biztos, nem a Goodenough-féle rajztesztet), hátha a pedák összekeveri fiát egy rajzórára járó zombival (Szendvicsgyerek konokul tagadja, hogy a rajzokat ő követte volna el.)
b) Szeresd felebarátodat, mint önmagadat. Keres a rajztanárnak egy pszichológust.
c) Felelős vagy a rózsádért. Keres  a gyereknek egy pszichológust.
d) Akasztják a hóhért. Keres magának egy pszichológust.
e) Egységben az erő. Mindhárman pszichodrámára mennek.
f) Agyba-főbe veri a gyereket. Hülyébb már úgy sem lesz.
g) Mindegy, csak közel legyen. Beíratja a fiát a gimnázium szomszédságában működő kisegítő iskolába, logisztikailag nem lesz nagy maflás.
h) Minden rosszban van valami jó.  Igénybe veszi a sajátos nevelési igényű gyermek után járó térítésmentes étkeztetést és emelt családi pótlékot. Aputól magasabb összegű gyermektartási díjat követel a megemelkedett költségek miatt.
i) Mindenki tehetséges valamiben. Megfogadja a waldorfos óvónéni tanácsát, s felhagy az emberek lelkével való foglalkozással. Ezen túl a futásnak és az írásnak szenteli az életét.
j) Tükörbe néz, és szomorúan beletörődik, hogy Az alma nem esik messze a fájától.
k) Megölelgeti, megpuszilgatja tökkelütött mamlaszát, aki 13 évesen Kolompost üvöltet az autóban, és a 3D-s film nézése közben a kezével kapdos a mozivásznon feltűnő tárgyak után. Közben drukkol az öreg Vekerdynek, és elhiszi neki, hogy a Szeretet tényleg gyereket mozgat.

12 megjegyzés:

FiloSzofi írta... [Válasz erre...]

Ez most komoly? Sok mindent elhiszek Szendvicskéről, de hogy az értelmi képességeivel lenne baj, azt nem nagyon.
Amúgy fogalmam sincs, hogy rajzolnak a 13 évesek. Ezen a rajzon láthatólag egy történet van, és az volt rajzolás közben a fontos.

Fakirma írta... [Válasz erre...]

A feladat az volt, hogy rajzoljanak egy kockát.:(
Mellesleg csináltattam egy Intelligencia tesztet Szendvicskével. Nagyon magas az IQ-ja. Sokkal magasabb, mint az enyém. Szóval még sem rajzolhatta ő a képen látható kockát.:)

Névtelen írta... [Válasz erre...]


Lehet, úgy értette, hogy kocát, aztán ló lett belőle.

Mindig is utáltam, ha rajzon lepedővel leborított asztalon spontánul heverő téglatesteket kellett rajzolni.

Réka

Fakirma írta... [Válasz erre...]

:) Igazad lehet, Réka, és akkor az én fiam járt a legközelebb a jó feladatmegoldáshoz. Mert képzeld, láttam a többiek rajzait is, a sok hülye mind KOCKÁT rajzolt!

Szerintem egyáltalán nem álltál megfelelően hozzá a rajzórai feladatokhoz. A téglatestek rajzolása megtanít arra, hogy az élet nem egy waldorf maszlag, hanem kőkemény kihívás.

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Amúgy meg nem ló, hanem UNIKORNIS. Jobb lett volna, ha biológia órán jobban figyelsz!:)

Névtelen írta... [Válasz erre...]


Most, hogy jobban megnéztem, tényleg unikornis, bár nekem elsőre fülnek tűnt a szarv (bár annak tényleg túl hegyes).
Amúgy rajzszakkörön sose rajzoltunk téglatesteket, csak rajzórán. Elgondolkodtató.

Réka

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Én a rajzon a korlátok közé nem szorítható gyermeki kreativitás szárba szökkenését látom, de még mindig erősen gyanakszom az etika tanárra. Kriszta

Névtelen írta... [Válasz erre...]


Tényleg, és miben maradtatok a rajz tanárral? Lelkedre kötötte, hogy rajzoljatok otthon kockát, vagy hogy beszélj a gyerekkel, vagy kilátásba helyezett valami szörnyűt? Hogy lehet egy ilyen bolondos rajz felett komolyan beszélni?

Réka

a mesélő írta... [Válasz erre...]

Szerintem a tanerő nem bírja a renitenseket és ha nem statuálna példát, akkor a többiek is képesek lennének nem kockát rajzolni és akkor mi lenne a tantervvel? :)
A gyerek meg fölöslegesnek tartotta lerajzolni a kockát, minek ha már mindenki más is lerajzolja és csak szimplán unatkozott, ez a rajz egy unalomrajz. Nyilván én sem röhögnék rajta,ha az enyém rajzolta volna, de ez nem a világ vége...

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Hát én azért egy picit röhögtem, de nem a tanár előtt, mert nagyon sajnáltam őt, szegény annyira kocka... Persze, én könnyen röhögök, mert tiszta a lelkiismeretem, Kriszta világosan látja a helyzetet, az egésznek az etika tanár az oka:)

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Charlie, the unicorn, aki a rajzon szerepel, egy youtube mese hőse :D Érdemes megnézni, pont annyi értelme van, mint rajzon kockát készíteni... :)

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Hahaha!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...