2012. június 12., kedd

Heti Muníció: Onleány Maraton

Szerző: Fakirma

Ők már az Onleány Maraton váltófutásra készülnek
Nekem vannak elveim. Jellemzően azért, hogy feladhassam őket. Így például megfogadtam, hogy nem lesz kövér pasim, nem fogok pszichodrámára járni és sosem veszek részt utcai futóversenyen. A klaffogós hason rég túl vagyok, a pszichodráma csoportom ősszel indul, vasárnap pedig abszolváltam első tömegfutkározásomat. Ez is úgy történt, mint az összes többi elv-feladás: kicsit nem figyeltem oda és megtörtént velem. Talán nem is maradt több a szent elhatározásokból, úgy tűnik az utolsót tegnapelőtt a Kossuth téren felejtettem. Pedig utálom az embereket. Különösen, ha sokan vannak. És a stopperrel mért futást is. Különösen, ha a tűző napon történik. Magányosan, naplementekor a pályán róni a köröket, fenekemben a flow-élménnyel, az más. Hát ezt adtam fel egy régi barát kedvéért, aki a múlt héten kétségbeesetten hívott, hogy nincs meg a maraton váltó csapat, csakmostazegyszer-léccilécci, ugorjak be és szerezzek még egy balekot (ezúttal is ezer köszönet Anyukakettőnek).
Nagy élmény volt. Mosolygós emberek egy rakáson, a szeretet és összetartozás érzése töltötte be a teret, dübörgött az adrenalin, én meg büszkén feszíthettem vadiúj futócuccomban (végre volt indok lecserélni a toprongy-kollekciót). Mondjuk a rettenetes 38 percet kihagytam volna, amíg a Rakparton lógó nyelvvel az életemért loholtam, de most már ez is dicső múltam része. Ráadásul a futóedzések során két és fél kilót híztam, eléhezés ellen kell a kalória felkiáltással. Nyilván gyerekjáték lesz megszabadulni a szolid zsírpárnáktól a jövő heti nyaralásig. Majd kerülöm a kardio edzéseket.
 És most következik az ajánló. Azt találtam ki, hogy fussatok. De ne koca módon, hanem megfontoltan, minden lépést megtervezve, felőlem edzéstervet is írhattok, bár nem igazán értem, az mire való. Itt van mindjárt egy hét múlva, június 16-án a brutálfutás. A szervezők mocskot, sarat és teljes kipurcanást ígérnek (ezt a baromságot nem javaslom, én ingyen kölcsönadom a négy gyerekemet egy napra, igény szerint a helyszínt is biztosítom, garantált az elkoszolódás és a lepukkanás). Hasonlóan beteg ügynek ígérkezik július 14-én a Délibáb Sportfesztivál: tűző napon kell rohanni rohadt sokat. Találkoztam egy őrülttel, aki kétszer végigküzdötte magát a versenyen, majdnem úgy néz ki, mint más halandó ember. Reménykedett, hogy idén elmarad, de nem, úgyhogy ismét részt vesz rajta. Az ilyen embert hívják kényszerbetegnek.
No de most figyeljetek! Ősszel lesz két verseny, ami izgalmasnak ígérkezik. Szeptemberben rendezik a Nike Budapest Félmaratont, októberben pedig a Spar Budapest Maratont. Mindegyiket csapatban is lehet futni. Mit szóltok egy Onleány Csapathoz? Nemi diszkrimináció nincs, jöhetnek az onlegények is, úgy egyébként is izgalmasabb. Ajándékba minden onleányos/legényes versenyző kap egy kakasos nyalókát (fejpánt hímzést is vállalok). Gondolkozzatok rajta, szerintem a hülyének is megéri!

22 megjegyzés:

lotte írta... [Válasz erre...]

Végigasszisztáltam legalább fél tucat Maratont és félmaratont egy ex-barát mellett.Emlékszem a sótól ragacsos bőrére, kedvencem volt a sátrakban kapható ingyen masszázs (mármint a futóknak, nem nekem), és egyszer bemehettek a Rudasba, csobbani a szolid 42 km után. (Máskor csak a mi fürdőkádunk jutott.) Tényleg jó élmény, lelkes tömegek a futók közt és még lelkesebbek a bátorító közönségben. Fakirma, én egy váltóra (de csak ha lesz Onleányos futócuccunk!) benevezek, egye fene! Addig edzek ezerrel, nehogy nagyon lebőgjek melletted!

Szofi írta... [Válasz erre...]

Ne csináljátok ezt! Én soha többé nem vagyok hajlandó semmilyen közösségi futóeseményen résztvenni! Az, hogy húsz év után ismét rávettem magam a futásra, az szigorúan magánügy, lelkigyakorlat. Keressetek rajongókat a csapatba, esetleg a kétszázezredik látogatónk...

(Ezek a vékonylábúak azt hiszik, hogy az ember csak úgy fogja magát, és fut.)

anyuka2 írta... [Válasz erre...]

Vastaglábú vagyok, és az elmúlt 3 évben nekem is csak az asszisztens szerepe jutott egy futóbolond férj mellett (azaz kereshettem mindig az edzésnaplót és a stopperórát). De még fénykoromban sem futottam soha többet 5 km-nél, azt is úgy, hogy közben csak arra tudtam gondolni, hogy mennyire gyűlölök futni. De a kettes számú balek szerepében 10 nap alatt felkészültem a váltóra, legalább olyan szinten, hogy túléljem. Úgyhogy hajrá Lotte, remélem, szeptemberben találkozunk!

anyus írta... [Válasz erre...]

Két masszív gondolat fogalmazódott meg bennem. Az egyik h milyen jól sikerült gyerekek, ellentétben a balkonláda-projekteddel. A másik h fusson a halál. (Esetleg hajlandó vagyok vizet osztogatni.)

anyuka2 írta... [Válasz erre...]

Anyus, ezek szerint vége szakadt a nagy reményekkel kecsegtető futókarrierednek?

anyus írta... [Válasz erre...]

:) Még akkor.
Most a salsára gyúrok.

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Teljesen le vagyok lombozva! Azt hittem sorshúzás alapján fogjuk az Onleány csapatot összeállítani, mert annyi jelentkező lesz az én zseniáls ötletemre. Nem baj, Lotte te megmentetted a haza becsületét, Anyukakettőt meg majd megfűzöm valahogy és akkor már a félmaraton meglesz:).
Ja, a virágaim már múlt nyáron mumifikálódtak, nem tudom, miért nem takarítom el őket az útból a kutyatányérral együtt, de hidd el Anyus, nem ez a leglehangolóbb része a házunk tájékának.:) A home-made salsás videót meg nagyon várom (az elkövetkezendő ötven éven belül)

lotte írta... [Válasz erre...]

Én meg találkoztam a délutáni fociedzésen a csepergő esőben dideregve-álmosan a padon ücsörögve egy anyukával, talpig fitten és talpig futócuccban, aki minden nap MINIMUM 10 km-t fut, 5 hónapos terhesen még félmaratont futott. Én is le vagyok taglózva...

Szofi írta... [Válasz erre...]

Én is a téli zimankóban voltam fitt pionír. Sapkában, meg harisnyával a cicanaci alatt, jeges szélben a Duna-parton. Bezzeg most. tegnap vettem rá magam hónapok óta először, hogy megmozduljak. Mit mondjak...nem hogy nem sikerült a szigetkör, de komoly, nagyon komoly gondot okozott még a fele is.

Szenci Ildi írta... [Válasz erre...]

Én is túl vagyok a 40 fokos 10 km -es futáson.
S bár teljesen egyetértek, hogy jobb az erdőben egymagamban futni a csendben, én szívesen futok veled/veletek csapatban.
Szóljál!
Ildikó

motymoty írta... [Válasz erre...]

A kétszázezredik látogató nem én leszek, ezt most megmondom. :)

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Nem baj Motymoty, mi így is szeretünk!:)
Ildikó, nagyon boldoggá tettél, feltétlenül számítok Rád ősszel, majd jelentkezem!
Lotte, nehogy szólj a fittanyunak, én inkább a mi fürgelábú Szofinkkal szeretnék futni...:)

lotte írta... [Válasz erre...]

Isten ments, fittanyu menjen maga! Szofit visszük, tetszik, nem tetszik. De lehetünk látványosan anyukák, mindenki hozza a kölkeit, oszt uccu neki, mindenki ránk vár majd a célnál!

anyuka2 írta... [Válasz erre...]

Én azt hittem, hogy azok, akik az ilyen futóversenyeket megnyerik, nem is emberek, minimum ufo-k, vagy nagyon elfuseráltak, vagy olimpikonok, aztán most látom a fb-on, hogy egy tökjófej ismerősöm is a dobogón végzett a vasárnapi maraton-váltón!
Azért én a 434. helyezéssel is boldog vagyok :-)

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Én is büszke vagyok rád!:))

lotte írta... [Válasz erre...]

én is!!!

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Szofinak egy megfelelő szabású, anyagú, rugalmas futószoknyát addig össze kell hozni. Esetleg nadrágszoknyát? Amúgy futóversenyen nézi valaki a lábakat?
Sajnos, én felmentett leszek, vagy esetleg indul egy kismamamaraton is?

Réka

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Én hideg időben szoknyában futok, mert a téli futógatyám feneke kikopott, s takarásként húzok rá egy rugalmas fekete minit, szerintem szexi, Szofinak is majd megtaláljuk a stílusát...
Szeretettel gratulálok Réka, a kedvedért összehozhatunk egy kismama csapatot!:) (Én a szervezést vállalom, a részvételt nem)

Szofi írta... [Válasz erre...]

Ó, lányok, köszönöm, kezd megjönni a kedvem. Abban benne vagyok, hogy talpig dizájnosan beállok az utolsó 500 méterre, és nőiesen, finoman, de azért igazi sportembermozgással bevágtatok a célba.
De igazán akkor lennék boldog, ha a kismama szekciót erősíthetném, persze az előbbi feltételekkel.

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Szerintem a szoptatósok még beleférnek a kismama részlegbe, talán ezzel is motiválhatjuk Fakirmát, hogy sikerre vigye az ún. cici-stopot.
Réka

Szofi írta... [Válasz erre...]

Jó, tiltsuk meg a futás közbeni szoptatást! Ezen egyesek annyira fel fognak háborodni, hogy a vita jó lesz doppingnak is :)

Fakirma írta... [Válasz erre...]

:)))
Már a gondolattól is elapadt a maradék tejem, hogy a kismama részlegben cicimen egy hadakozó két és félévessel loholok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...