2012. március 13., kedd

Ki-vagy vagy? - Mikor kivagy a gyerekekre

Szerző: Onleány 


Ütni vagy nem ütni?
Ha ütök, az csak a saját frusztrációmról szól, nem a gyereknevelésről. (Fakirma)
Ez az egyik legaljasabb tünet, amivel a gyereknevelésben találkozni lehet. Mármint önismeretileg aljas. Egyébként van olyan eset, amikor nem tartom ördögtől valónak, és ez a veszélyhelyzet. Az "eddig és ne tovább" pánikja. Ilyenkor nem a másik ember fölé akarok nőni az erőmmel, hanem a világgal szembeni kicsinységem tesz tehetetlenné. Igen, leleplezi a tehetetlenséget, de nem a másikat bántja. Persze nem arra gondolok, hogy kékre-zöldre verem a gyereket, úgy féltem.(Szofi)
Igen, a tehetetlenség mozdulata. Ha ütök, végül mindig nekem fáj jobban. (Lotte)


Popócsapás vagy atyai/anyai pofon?
A pofon nagyon megalázó, popócsapás elmegy, bár egy 14 évesnél talán ciki lenne. (Fakirma)
A pofon mindig is párbajt indukált, nem? (Szofi)
Popócsapás, a mieinknél még nem gáz. Bár az életben egy-két "jólirányzott" nem ördögtől való. (Lotte)



Belülről őrlődsz vagy kiadod a mérged?
Hisztérika vagyok, fantasztikusan tudok őrjöngeni, csapkodni és káromkodni. (Fakirma)
Kétszintes lakása van bennem a rágcsálóknak. A fejemben lakik az úri família, a rabszolgák a gyomromban dolgoznak. (Szofi) 
Ahogy telik-múlik az idő, egyre inkább kiadom. Szégyellem is magam miatta. (Lotte)

Bezzeg a Szomszéd Pistike vagy soha?
Soha. Az én gyerekeimnél tökéletesebbek nincsenek, a szomszéd Pistike pedig pláne nem az. (Fakirma)
Bezzegelés totál távol áll tőlem, de szoktam figyelni a többieket, hogy tudjam, mi hol állunk. (Szofi)
A szomszéd fűje mindig zöldebb - kellő távolságról. De nincs ennél idegesítőbb és megalázóbb. (Lotte)
 
Játékmegvonás vagy más büntetés?
Számos büntetési módot kitaláltam már, egyik sem jött be, mindig csak én szívok, mindenkinek az a legjobb, ha nem büntetek. (Fakirma)
Én motiválásnak hívom, a gonoszok zsarolásnak. A büntetésben alapvetően nem hiszek ott, ahol személyes kapcsolat van.(Szofi) 
A játékok mozognak - néha büntetésként is időleges nyugállományba vonul egy-egy kedvenc. Máskor elmarad egy mesefilm vagy mise után az isler. Következmény? Büntetés? Motiváció? Egyre megy, de szükséges rossz, különben elhatalmasodik a káosz. (Lotte)

Fenyegetés, hogy ha "így meg úgy, akkor", vagy promt lecsapás?
Már nem is fenyegetek, úgy se tudom betartani, akkor legalább következetlen ne legyek. (Fakirma)
Mindkettő szörnyű, ha ismételgetik, és mindkettő lehet hatásos, ha egy eset kapcsán egyszeri. (Szofi)
Fenyegettem sokat, de csak magamat utáltam meg tőle. A hatásfoka pedig... (Lotte)

Mások előtt is következetesen vagy diszkréció?
Mások előtt soha, semmilyen körülmények között nem nevelem a gyerekeimet, az olyan szánalmas, mintha magamat mentegetném. (Fakirma)
Én már megtettem, és pont azért, hogy magamat mentegessem. Rettenetes volt, örökre belém égett, milyen szánalmas, tehetetlen, és ronda áruló voltam. De szerintem csak az számít annak, amit direkt a közönség miatt mond az ember, meg a lelkizés sem nyilvános ügy. Azért rászólni szabad, hogy vegye le a lábát az ülésről, vagy ne ordibáljon a boltban. Ha azért kérem, mert engem ugyan nem, de másokat zavar valami, azt is meg szoktam mondani. A nagyszülők mint nézőközönség meg külön szám, ajajj! (Szofi)
A gyerekek előtt érzem hülyén magam, ha mások előtt kushadok. Mások előtt meg zavar a nyilvánosság, mert semmi közük hozzá. Frusztráló egy helyzet! Balanszírozok. (Lotte)




0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...