2012. május 1., kedd

Ki vagy-vagy a nemzet kebelén?

Szerző: Onleány

Elvágyódás más országokba vagy határokon belüli élet?
Szívesen látnék világot, akár évekre berendezkedősen is, és sajnálom, hogy ezt fiatalabb koromban elmulasztottam. De alapjában véve tutyimutyi és gyáva vagyok belevágni egy ilyen nagy kalandba. (Fakirma)
Amíg fiatal vagyok, még kipróbálnék egy váltást, szigorúan Európában, maximum egy évre. Egyébként meg szeretném, ha itt mindig lenne dolgom ami nem enged el, és ezzel nem egy asztalra meg egy számítógépre gondolok. (Szofi)
Szeretek utazni, megmerítkezni a másban, de hamar, már négy-öt nap után vágyódom haza: a családhoz, a kertbe, a faluba, ebbe az ilyen-olyan, mégis enyém hazába. (Egyedül a nyelvtanulás miatt mennék el hosszabb időre, de ez nem mostanság lesz, s az esélye az idő múlásával egyre kisebb.) (Lotte)



Külföldről vágyódás haza vagy bárcsak maradhatnék még?
Gyűlölök hazaérkezni, napokig tartó trauma felvenni újra a fonalat. (Fakirma)
Van egy eufória: meglátni újra a magyar feliratokat, és elönt a hála, hogy van egy hely, bármilyen is, ahol mi vagyunk otthon; és van egy trauma: hiába a szandálomon még Róma pora, nem hátrálnak meg tisztelettudóan a hétköznapok, és nem várják meg míg a kitágult lelkem újra összeszűkül, hogy közelre is lásson. (Szofi)
Izgalmas dolog elindulni, de a hazaút izgalma még nagyobb. Mélyebb, komolyabb, valóságosabb. (Lotte)


Közéleti aktivitás vagy csak politikát ne?
Engem hagyjatok békén, de imádom, ha egy pasi intelligensen a politikáról beszél, nagyon bele tudok zúgni az illetőbe! (Fakirma)
A lelkem mélyén van egy aktivista, de már utálom, ha egy pasi folyton politikáról beszél. (Szofi)
Sokszor megélt aktivitás, csalódásokkal, de örömökkel is. Szeretem az aktív periódusaimat, akkor vagyok jobbik (nem Jobbik!) önmagam. (Lotte)


Részvétel a politikai véleménynyilvánításokon vagy hagyjanak békén?
Politikailag meglehetősen visszamaradt a fejlődésem, úgy érezném magam véleménynyilvánítás közben, mint amikor kislánykoromban anyukám magassarkújában botladoztam. Oké, ez csak kifogás, valójában egy közönyös disznó vagyok.(Fakirma)
Szavazni alap. A közösségi formákért is sokáig tudtam lelkesedni. Mára sérültem egy picit, és nem látom jól a közösséget, sokkal jobban ez egyéni pecsenyéket és nyomorokat a piacon. (Szofi)
Bizonyos értékek mellett hűséggel kiállok, erre nevelném a gyerekeket is. (Lotte)


Hajrá, magyarok! vagy csak Olimpia idején szurkolsz?
Sohasem szurkolok, na jó Szendvicsgyereknek a vívómeccsén igen. (Fakirma)
Nem követek semmit rendszeresen, de ha egyszer odakeveredek egy meccsre, még ha tévén keresztül is, akkor életre-halálra. (Szofi)
Örülök minden magyar sikernek, sportban, tudományban, kultúrában, innovációban. Igen, hajrá, magyarok! (Lotte) 


Legfontosabb identitásképző vagy inkább máshoz igazodsz?
Már hogyne lenne a nemzetiségem az identitásom egyik legfontosabb része?!Olyan, mintha azt mondanám, nem számít, hogy nő vagyok, vagy férfi!(Fakirma)
Nem tudom, hogy igazodok-e hozzá, de kötelez. Külső és belső otthonom.(Szofi)
Mint Szofi, alapvető, beleszületett adottság. (Lotte)

Ha külföldön magyar szót hallasz örülsz vagy menekülsz?
Nem attól függ, hogy hol vagyok. Sokszor itthon is menekülök, máskor külföldön örülök...(Fakirma)
Már nem emlékszem, valaki szponzorálhatna egy próbát! (Szofi)
Helyzete válogatja, minél távolabb, minél idegenebb kultúra, annál jobban örülök. (Lotte)

Határokon túli magyarokkal kapcsolat vagy lelki távolodás?
Még a szomszédasszonyommal is távolodunk egymástól, sajnos a határon túli magyar ismerőseimmel még gyalázatosabb a helyzet. (Fakirma)
Sosem fordult meg a fejemben, hogy ne tartoznánk össze. Minden veszekedéssel és frusztrációval együtt. (Szofi)
Elszakítottnak lenni, s egyszer csak egy más országhoz tartozni olyan trauma, ami a szerencsésebbeket kötelezi. Az elszakítottak ragaszkodása és identitásuk őrzése a legszebb vallomás. Ez is kötelez. (Lotte)

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...