2012. november 27., kedd

Férfiak elnőiesedőben?

Szerző: Lotte  

Szeltem át metróval a várost, föl-le szálltak a tizen-huszonéves fiúk és lányok, épp iskolaidő vége volt. Az ovi-iskola-munkahely körforgásban ritkán látok fiatalokat, most jólesően néztem hamvas arcukat, a gyerekkor és felnőttkor határán egyensúlyozó alkatukat.
E nézelődés közben aztán feltűnt valami. Valami markáns változás a "mi időnkhöz" képest. Ez pedig a fiúk megjelenése és viselkedése volt, ami valahogy másnak tűnt, mint tíz éve.Többségük ugyanis feltűnően csinos volt. Nem jóképű vagy vonzó, hanem csinos, mint a lányok. Harmonikusan rendezett ruházatban, gondosan megkötött sállal a nyakban, makulátlan cipővel. A tökéletesre vasalt répanadrág mellé körültekintően válogatott, színben illő pulóverek, fodrász nyírta frizura gondosan fésülve. Viselték magukat, a testüket nem csak úgy, hányavetin vitték, hanem jelentést tulajdonítottak neki.

Gimnazista és egyetemista szerelmeim nagyon mások voltak. Olyanok, akiket hét ökörrel kellett elvontatni cipőt venni (kivéve, ha mondjuk foci- vagy futócipőről volt szó), s akik számára a ruházkodás az élet sokadlagos, kevéssé fontos ügyei közé tartozott. És mindezek mellett sem voltak elhanyagoltak, csak épp nem küllemükkel, hanem humorukkal, szellemükkel és vagányságukkal hatottak. (Legalábbis rám biztos.)
Múltkor manikűröshöz akartam beugrani, nem jutottam hozzá, mert egy huszonéves fiú körmeit polírozta, kozmetikusomhoz is rendszeresen járnak arcot masszíroztatni fiúk, s a ruhaüzletekben is egyre több a műgonddal válogató férfi. Mi ez, ha nem az erősebbik nem elgyengülése?
Jobb szeretném, ha két fiam majdan nem bámulná magát a kirakatok üvegében, hanem másképp akarna a lányoknak imponálni. Szeretném, ha megőriznének valamit nemi "másságukból", hogy ne mosódjanak el végképp a körvonalak fiúk és lányok között.

23 megjegyzés:

Névtelen írta... [Válasz erre...]


Nagyon aktuálisnak tűnik a téma, érdekes lenne tudni, mi az oka mindennek, bár vannak az embernek ötletei. Nálam már néhány lánynál is sok ez a jóból, de egy nő esetében ez sosem tud ennyire visszatetsző lenni. Én azzal nyugtatom magamat, hogy az apai minta a meghatározó és ha ez így van, akkor nálunk nem lesz gond :)

Réka

Névtelen írta... [Válasz erre...]

köhöm...:-)Lotte drága, azért én emlékszem, olyan barátodra, akinek nem lehetett a hajához érni mert visított, és a kirakatok mellett ment hogy folyamatosan lássa magát.:-)és csak azért nem öltözködött elegánsabban mert nem volt rá lehetősége! Halványulnak az emlékek, de bizony mi is ilyenek voltunk. Legalábbis sokan közülünk!

lotte írta... [Válasz erre...]

De az egy általános iskolás kisgyerek volt!!

Névtelen írta... [Válasz erre...]

A lényeg, hogy a jelenség létezett! (késöbb is, és másoknál is) Persze azóta eltelt 20év, változtak a divatok, de akkor is tetszeni akartak a fiúk is! De mondok más példát: nekem van egy nagybáttyám aki több időt töltött a fürdőben mint egy kollégium lány! Pedig ő még nálunk is idősebb!

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Egyetértek, egyre piperkőcebbek a férfiak. Lelombozó.

helda írta... [Válasz erre...]

Nekem volt ilyen "piperkőc" barátom, kiborító, nem is tartott sokáig.

anyus írta... [Válasz erre...]

Komolyan elvárnátok a férfiaktól h megtalálják a középutat az igénytelenség és a metroszexualitás között?? :D
http://www.papp-vary.hu/reklam_marketing/Szep_uj_ferfi.pdf

lotte írta... [Válasz erre...]

Nem is tudtam, hogy ez a jelenség "tudományosan" is ennyire leírt...

Névtelen írta... [Válasz erre...]


Hát Anyus Te tényleg nagyon tájékozott vagy. Ez nagyon jó, pont a múltkor gyötörtem a férjemet, hogy mondja már meg, mi is pontosan az a metroszexuális, mert a mi idegen szavak szótárunkban nem is volt benne :)
Lehet, hogy kár háborogni a jelenség felett, bár a hagyományosabb értékek módosulását az ember gyomra kicsit nehezen veszi be. Nekem akkor is az marad férfias, ha egy férfit úgy kell elrángatni göncöt venni.

Réka

Szofi írta... [Válasz erre...]

Piperkőcök tényleg mindig voltak, és amennyire irodalmi és filmemlékeim alátámasztják, mindig is a dekadencia tünetének tekintették.

Most hirtelen a Jókai regények arszlánjai, az orosz realisták franciás fiatalurai, meg a hippik jutnak eszembe, akiket szintén nőiesnek tartottak a farmer esztétika felől nézve. Klasszikus nevük városi puhány.
Még az Egri csillagok filmben is van egy jelenet, hogy a fiatal Bornemissza gergelynek beszólnak, amiért olasz selyemben jár. Aztán egy gyors pengeváltás megvédi a becsületét, meg a férfiasságát.

Ebben a mai nyálban nekem a legtaszítóbb a kozmetikázás, az még a ruházkodásnál is lehangolóbb.

Igazán az üzenete nagyon rossz: az öncélúságra, önkényeztetésre utal, amikor egy férfiban éppen a teremtő ereje, meg a próbákba való beleállás a vonzó, nem a saját segge körül forgás, önféltés.

Egy ilyen pasi gondolom nem fog neked bókolni, legfeljebb megdicséri az ízlésedet, vagy lecsesz amiért lenőtt a hajad.
Nekem se kéne.

anyus írta... [Válasz erre...]

Nekem is furcsa kicsit férfiakat látni a kozmetikusnál, de egy pattanásos bőrt kezeltetni sztem nem szégyen, sőt.

Szofi írta... [Válasz erre...]

Na, hát nem is a pattanásokról van szó, hanem a szépségszalon-funkcióról.

anyus írta... [Válasz erre...]

Szépségszalonban csinálják az ilyen kezeléseket is, ugye :)

Szofi írta... [Válasz erre...]

Na jó, elmondom, ami szerintem a legszörnyűbb: nagy, de rövid füles divattáska testtől eltartott, kifordított karon, könyökhajlatban. Nem tudom, megvan-e a mozdulat. Lányoknál is rettenet.

lotte írta... [Válasz erre...]

Jaj, megvan!!!

anyus írta... [Válasz erre...]

Egyébként én akkor tanultam meg ezt a szót, amikor rávettem bélámat h borotválja a hónalját... azóta hétről hétre síri hangon felpanaszolja h metroszexuálissá tettem.

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Szerintem a ferfiak metroszexualissa alakulasaban a medianak es maguknak a lanyoknak nagy szerepuk van. Egyszeruen elvarjak a ferfiaktol, hogy adjanak erre.
Mast sem lehet olvasni a neten, mint hogy mennyire hervaszto ez vagy az egy ferfin...

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Egyetértek, én is visszasírom a régi idők szelét. :-(((

Emlékszem, mikor apám úgymegruházta anyámat, hogy az két napig nem mert az utcára menni. de tudta, hogy kinek mi a szerepe. ez veszett ki mára (a nőkből is!) a fene nagy liberóizmus miatt.

Adjon az Isten, szebb jövőt!

Rhonda írta... [Válasz erre...]

Én meg éppen olyat láttam - mert nem utazom metróval -, amint 16 éves fiúk félholtra vertek egy hajléktalant, és még csak meg sem fésülködtek, de a ruházatukat sem igazították meg utána. Mi a rákról beszélünk? Totál idióta vagy, már elnézést! Örülhetsz, hogy ez a legnagyobb problémád! Kívánom, hogy csak olyan férfival legyen csak dolgod, amilyenről az ír, aki felemlegeti az anyját megruházó apját. Gratulálok! Nem vagy Te kissé mazochista? és itt éled ki magad? Orcám a porba hull az ilyen idiótákat olvasva, már megbocsáss!

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Gondolkodjatok már kicsit!
A nárcisztikus, nőies férfinak, nem a hatalmaskodó, erejével visszaélő bunkó az ellenpólusa.

Teljesen más dolgokról beszéltek.

Vagy szerintetek, aki nem melírozza a haját, vizsgálja aggódva a teste szépségét, az egy agresszív állat? Ne csináljuk már!

anyus írta... [Válasz erre...]

Ójaj, ismét egy szép példa a konzervatív-liberális ellentétre! Szóval a konzervatív nők (akik egész életüket a fakanál vonzásában töltik, a méhüket dolgoztatva) a zsíros hajú, pattanásos, kopott-koszos mackónadrágos, agresszív férfiakat szeretik, míg a liberálisok (akik magas pozíciókban, kiskosztümben önmegvalósítanak) a napjaikat kozmetikusnál, pedikűrösnél, szoláriumban és konditeremben kezdő, divatbolond, nácisztikus pasikat.

anyus írta... [Válasz erre...]

náRcisztikus :)

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Iszonyat ez a nő. Szerintem azét foglalkoztatják, hogy minél több ember a falra másszon tőle, de még jobb, ha beleugrik a kutba, ha már nem birja hallgatni tovább, mert igy megoldódik pl. a nyugdijprobléma.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...