2013. október 13., vasárnap

A női méltóságról - avagy ki is az igazi szexista?

Szerző: Lotte     

De sokszor merül fel ez a kifejezés nap, mint nap: női méltóság! Része a közbeszédnek, nemzetközi bizottságok és szervezetek őrködnek érvényesülésén, súlyos pénzeket csoportosítanak védelme köré, része a politikai korrektség alapvető mai követelményrendszerének. Mérőszámokkal mérik, árgus szemmel figyelik, mikor és hol sérül. Ugyanakkor a szigorú mérce az élet meglehetősen szűk területein érvényesül csak: az embernek az a sanda benyomása, hogy csak a politikum világában van relevanciája. Itt elég egy rosszul fogalmazott félmondat, s a sérelemből országos hír lesz - mondhatjuk, jó, hogy így van.
Csak épp az a különös, hogy mindazokon nem kérhető számon, akik e híreket megosztják és címlapon, nagy bötűkkel törnek pálcát a szexista (a kifejezés az angol sex, azaz nem szóból származik, jelentése nemek szerinti hátrányos megkülönböztetés) kijelentések, a női méltóságot sértő megjegyzések, gesztusok felett. Számonkérnek, ítéletet mondanak.
Ám ha ránézünk a nagy megmondó hírportálok nyitóoldalára, szembeszökő részükről a női méltóság folyamatos megsértésének ténye. Lássuk példának okáért - teljesen önkényesen - az aktuális (2013. október 13., vasárnap reggel) Origo címlap képanyagát.
A tizenhat képből - több, autókat és sportolókat ábrázoló fotó mellett - a gyengébbik nemet megjelenítő képek a következők voltak:


Két nő keresi egy macsó kegyeit
 
Csábosan pillázó bombanő
Egy egykori pornószínésznő, jelenleg énekesnő aspiráns portréja

 Egy leszbikus pár


Like a virgin...




Döntse el ki-ki, hogy mit üzen a női méltóságról mindez, s hogy vajon a kettős mérce otromba lólába nem csüng-e ki akkor, mikor ugyanezen portál álszent módon címlapon hozza egy-egy képviselő szexista beszólását? A söprögetést kezdhetné először mindenki a saját portája előtt. Legalább félannyi igyekezetet a tartalom- és képszerkesztésben, mint a számonkérésben...
 


 


 

2 megjegyzés:

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Egyetértek Lottéval, hozzátenném, vajon a hirdetéseket, ahol a nőt, mint áruvédjegyet jelenítik meg, mikor állítják már pellengérre a magukat jogvédőknek nevezők?

anyus írta... [Válasz erre...]

Nem egyszerűen a nőt, hanem a buta nőt. A reklámokban minden nő ostoba, bárgyú, sekélyes, életének fénypontja amikor sikerül eltávolítania a foltot a blúzából vagy megérti a leveskocka használati utasítását.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...