2013. október 7., hétfő

Értéket ajándékba - KitűNő, Fejérdy Zsófiával


Szerző: Lotte

Aki a közelmúltban gyermeknek adott életet az ország bármely szegletében, bizonyára ismeri a PromoBox macis ajándékdobozát, melyet a szülészeten adtak át számára a nővérkék. KitűNő című rovatunkban a PromoBox Kft. tulajdonosával, az év fiatal vállalkozójának választott mosolygós, fiatal üzletasszonnyal, Fejérdy Zsófiával beszélgettünk.




Fejérdy Zsófia
Milyen családban nőttél fel?
Nagycsaládba születtem, ötödik gyermekként láttam meg a napvilágot, igazi kései meglepetésként robbantam be a családba. A legidősebb bátyám tizenhét évvel, a legkisebb nővérem tizenegy évvel idősebb nálam. Mikor pici voltam, mindenki kényeztetett, talán ezért is erősebb bennem az átlagosnál a bizonyítási vágy: nem akartam mindig a „kicsi Zsófika” lenni. Édesapám fogorvos, a Semmelweis Egyetem vezetőjeként dolgozik. Mesélik a szüleim, hogy kislány koromban, mikor apukám esténként rendelt a lakásunkban lévő fogorvosi rendelőben, fürdetési időben szólt a betegeknek, hogy várjanak tíz percet, mert megfürdeti a kislányát… Édesanyám a Tűzoltó Utcai Gyermekklinikán dolgozik, leukémiás, rákos kisgyerekeket tanít. A másokon való önzetlen segítés a hivatása, ebbe nőttem bele én is.

Kislányként mi szerettél volna lenni? 

Édesapám hivatását példaként magam elé állítva a fogorvosi pályára készültem. Az Eötvös József Gimnáziumba jártam, és rengeteget tanultam. Mikor a többiek már kint játszottak az udvaron, én egy ideig a kilencedik órában ott ültem a fizika fakultáción, mellette pedig szorgalmasan tanultam a biológiát. Emlékszem, egyszer nagyon kiborultam, hogy nem bírom tovább, akkor apukám félrevont és mosolyogva csak annyit mondott, látod, kislányom, ezért kerül ennyibe egy tömés. Aztán mégis másfelé vitt az élet. Tizenhat éves koromtól dolgoztam, fordítottam, tolmácsoltam, diákmunkákat vállaltam. Innen kanyarodtam végül a gazdaság irányába, a vállalkozói lét felé.

Mikor felvettek az egyetemre, hogy indultál neki az iskolának, milyen terveid voltak?
 
Távoktatásban végeztem el a BGF-et, kereskedelem-marketing szakirányú közgazdászként diplomáztam, s mindvégig dolgoztam a tanulás mellett. Hamar saját lábamra álltam. Először az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt-nél dolgoztam, amit nagyon szerettem, de szerettem volna kipróbálni magam más területeken is. Ezután egy rendezvényszervező céghez kerültem, ahol nemzetközi rendezvények szervezése volt a feladatom. Kreatív munka volt, szerettem csinálni, sok érdekes élményem van ebből az időszakból.


Vállalkozó szellemű vagy?

Határozottan igen. Szeretek kockázatot vállalni, nehézségeket megoldani, kihívásokkal szembenézni, önállóan dönteni. És szeretek, tudok is keményen dolgozni. Optimista alkat vagyok, s általában véghez is viszem, amit eltervezek. Miután a testvéreim kirepültek a családi fészekből, én is hamar önálló lettem, ötödik gyerekként pedig hagyták is a szüleim, hogy a saját utamat járjam. Biztos, hogy ez a támogató családi környezet is erősítette bennem a vállalkozó szellemet.

Hogy kerültél a baba-mama marketing közelébe?
 
Egy ezen a területen tevékenykedő belga céghez kerültem, több mint négy évet dolgoztam itt. Alaposan megismertem a piacot. Először az értékesítés, aztán a marketing területén is dolgoztam. Aztán a külföldi tulajdonos kiszállt a magyar piacról. Addigra minden fontos szereplőt megismertem, s tudtam, hogy milyen lehetőségeket rejt még ez a terület. Ráadásul a partnerek is bíztak bennem és arra bíztattak, hogy alapítsak saját céget. Így született a PromoBox Kft., és 2011 januárjában el is jutottak az első macis ajándékdobozok a kismamákhoz.

Milyenek vagyunk piaci szemmel, mi anyukák?
 
Lelkesek, kedvesek és befogadóak. A célcsoport miatt is szeretem annyira a munkámat és persze azért is, mert nagyon jó dolog adni!





Mik a tapasztalataid, nincs túl nagy reklámzaj a születés körül?
Az egész várandóság, sőt, az egész életünk bővelkedik reklámzajban. Kinyitjuk a szemünket, és máris öt dolog betalált, még ha észre sem vettük, kilépünk az ajtón és folyamatosan érnek az ingerek. A kórházban, ahol az anyukák megkapják a csomagunkat, csend van és nyugalom. Mi nem eladni akarunk, hanem ajándékot adunk. Diszkréten, figyelmesen, segítőkészen. . Mikor az anyuka először akar pelenkázni, épp ott van egy pelenka, mikor először kell popsitörlő, azt is megtalálja a dobozban. Minden a születés meghittsége köré csoportosul. A doboz ráadásul olyan értékeket is tartalmaz, mint például a Babaköszöntő ajtódísz vagy a Magyar Állami Operaház Útravaló CD-je, ami olyan többletet jelent, ami egészen más értelmet ad a doboznak. Az Édes Kisbabám című kiskönyv pedig sok család számára az egyetlen hasznos információforrás a babagondozással, szoptatással vagy épp az ügyintézéssel kapcsolatban.

A doboz tartalma hogy alakult ki, s mennyire állandó?
Számomra e tekintetben a felelősség szó a legfontosabb. Évente közel kilencvenezer édesanyához, családhoz jutunk el, ezért felelősséggel kell dönteni, hogy mit engedünk a dobozba. A doboz tartalma folyamatosan változik, de partnereinkkel együttműködve kizárólag kiváló minőségű, értékes dolgokat, tartalmakat helyezünk el a dobozban.

Az újdonsült édesapákra is gondoltok?
Természetesen, az édesapák külön rovatot is kaptak a könyvünkben, sőt immár férfitermékek is kerültek a dobozba, amik kifejezetten őket szólítják meg.

Minden magyar szülészeten jelen vagytok?
A Váci Kórház szülészeti osztályán
95%-os lefedettségünk van, az ország legtöbb szülészetén jelen vagyunk. Ez a szolgáltatás egy win-win-win üzleti modellen alapul, amivel valóban mindenki nyer: az anyuka egy prémium minőségű ajándékdobozt kap, a gyakran nehéz gazdasági helyzetben lévő kórházi osztályokat pedig anyagilag is támogatjuk. Évente szervezünk szakmai konferenciát, ahová elsősorban a dobozok átadásában közreműködő osztó nővéreket várjuk. Segítünk abban, hogy a nővérek szakképzésekre, konferenciákra juthassanak el.

Nem tervezel folytatást, olyan szolgáltatást, terméket, ami a gyermeknevelés éveit segíti?
A szakterületükön élen járó szakértők bevonásával tervezzük szolgáltatásaink bővítését, hogy minél több hasznos információval lássuk el az anyukákat, és online formában is tartogatunk még meglepetéseket.

Hány embernek ad munkát a vállalkozásod?
 
Az irodában öten dolgozunk, a raktárban pedig megváltozott képességű munkavállalókat foglalkoztatunk egy rehabilitációs központon keresztül, változó létszámban. Itt nyolc-tíz-tizenkét főnek adunk munkát. Van egy csomagolóbázisunk is, ahol a dobozunkba kerülő cégek a termékeiket csomagoltatják össze. Egyébként kiváló csapatban dolgozom, nagyon jó munkatársaim vannak.

A céged szempontjából is fontos, hogy minél több gyermek szülessen. Szerinted, miért hanyatló ez a tendencia?
A női szerepek változásában látom a fő okokat, egyszerre akarunk dolgozó nőként és anyaként is érvényesülni, ez pedig nehéz ügy. Nem véletlen, hogy időben jelentősen kitolódik a gyermekvállalás. Elsősorban nem a gazdasági válság állhat ennek hátterében, hanem a fogyasztói társadalom erősödése. A materiális javak sokkal fontosabbak, mint azelőtt, sok helyen azért nem születik annyi gyerek, amennyi lehetne, mert addig várnak, amíg meglesz az első, aztán a második kocsi is, amíg visszafizetik a lakáshitelt és bejárják a világot. Közben gyorsan, észrevétlenül eltelnek az évek…

Van benned küldetéstudat?
Mikor a PromoBox elindult, nagyon erős vágy égett bennem, tudtam, hogy nekem ezt a tevékenységet szánta a sors. Biztos, hogy szerepet játszott ebben az édesanyámtól öröklött segítő szándék, mert tudtam, hogy nagyon sok család felé tudom majd ezzel a vállalkozással kinyújtani a kezünket.

A Junior Expon a vállalkozásoddal elnyerted az év fiatal vállalkozója díjat.
A munkánk igazi szakmai elismerése volt, hogy az év fiatal vállalkozója lettem a Junior Expo – „Jó Vállalkozás – Biztos Jövő!” versenyén. Az innovációt, a fenntarthatóságot, a jól megalapozott szerkezetet értékelte a zsűri. Nagyon örültünk a rangos elismerésnek. Hamarosan Pekingbe utazom egy szakmai kiállításra, nagyon büszke vagyok rá, hogy a hazámat képviselhetem.

Nőként éreztél olyat, hogy a nemed miatt hátrányok, vagy épp előnyök értek a pályádon?
Nagyon fiatalon kerültem be a vállalkozói életbe, ezért a kezdetektől fontosnak tartottam, hogy a tudásom kellően megalapozott legyen. Tanultam, ahol, és amikor csak lehetett. Mikor leültem tárgyalni, főképp az elején, bizonyítási vágy volt bennem, hogy egy fiatal nő, ifjú üzletasszony szellemileg, intelligencia szempontjából igenis lehet teljes értékű partner, aki ismeri a piacot, és tudja is a tanultakat alkalmazni. Kezdetben ez nem volt könnyű, de alapvetően mindig olyanokkal dolgoztam, akik egyenlő partnerként bántak velem. Sok olyan helyen megfordulok, ahol egyedül vagyok nő, de sosem éreztem ennek hátrányát. És nem azért, mert esetleg szépen mosolygok, hanem azért, mert határozott vagyok, és vállalom a véleményemet.

Hogyan tudod összeegyeztetni a magánéletedet a vállalkozói lét pörgésével?
Mióta kiléptem a munka világába, mindig komoly párkapcsolatban éltem, össze tudtam hangolni a magánéletemet a munkával.

Szeretsz főzni?
Nagyon!

Mi a specialitásod?
Az unokaöcséimnek gyakran készítek nagymamám receptje alapján például csörögefánkot vagy néhány bajor specialitást, amit Németországban tanultam. Amúgy kísérletező típus vagyok, szeretek saját ízeket komponálni, a magyaros konyha mellett, a nemzetközi konyha gyönyszemeit is szeretem elkészíteni.

A külsődre, a megjelenésre mennyi időt fordítasz? Szerencsés alkat vagyok, bár a gyengém a finom magyar konyha… De azért igyekszem egészségesen élni, mozogni is. Fontosnak tartom a jó megjelenést, hisz az első benyomás nincs kétszer.

Mit tervezel középtávon, mondjuk, tíz év távlatában milyennek szeretnéd látni a vállalkozásodat és személyes életed?
A PromoBox kapcsán azt szeretném, ha már a fogantatás pillanatától végigkísérhetnénk a családokat, akár a gyerekek iskolás korának végéig. Jó lenne, ha mikor megfogan egy baba, azonnal eszébe jutna a családoknak, hogy a PromoBoxhoz bizalommal fordulhatnak. Számítunk az apukákra és a nagyszülőkre is! A magam esetében? Nos, huszonhét éves vagyok, úgyhogy számoljunk csak! Tíz év múlva remélem, hogy a PromoBox tulajdonosaként a nagyobbik gyerekemet már az iskolába vezethetem, miközben babakocsiban tolom a kicsit.









 

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...