2013. szeptember 18., szerda

Születésnapi torta

Szerző: FiloSzofi

Alul még egy réteg csokis krém is van
Hétvégén beindult a szeptemberfest nálunk, megvolt az első sokfős buli. Az évnek ebben a szakában ugyanis egymást érik az évfordulók, amelyeket különböző összeállításban, szűk körben, vagy éppen népes társasággal kell megünnepelni. Idén már sokat sunnyogtam bolti desszerttel, sőt a tavalyi ünnepségek is, terhességi rosszullétek okán csak félárbocosak voltak, így most muszáj volt egy rendes, krémes, csíkos házi tortával kirukkolni.
Az én Búm ugyanis nemrég hétéves lett.

A háttérben babák és borok
 Ez a torta már bevált eperszezonban, fagyasztott málna adta hozzá a gyümölcsös frissességet.
 Azért szeretem, mert a lapok nem szárazak még krém nélkül sem, nem deformálódnak, púposodnak, mint a sima piskóta. Azoknak ajánlom ezt a tortát, akik az időt rá tudják szánni, de óvakodnak a nagyobb kunsztoktól, amelyek elvihetik az egész vállalkozást.



A tészta (18-24cm-es formához):

6 tojás
8 ek cukor
1 dl olaj
12 ek víz
1 cs sütőpor
12 ek liszt
2-3 ek kakaó

A krém:

500g mascarpone
1/2 l tejszín
3 ek porcukor
kevés citromlé
Mennyiség:

Ez a mennyiség kisebb, 18-24 cm-es tortaformához elég. 26-28 cm-es formához legyen inkább másfélszeres az adag.
Én erről elfeledkeztem, új tésztát kellett bekeverni. A krémet be lehetett volna osztani, ott a másfélből, még maradt is nassolni.

Elkészítés:

Lapok
  • A tojássárgákat felverem a cukorral, hozzáadom az olajat, vizet
  • A lisztet, sütőport és kakaót elkeverem, majd hozzáadom a sárgájás masszához
  • A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem, és a tésztához adom.
  • 3 felé osztva kisütjük.
  • Sütés után hagyom kihűlni, a felületét ne piszkáljuk mert hozzátapad a kézhez, csúnya lesz. Én sütőpapíron sütöttem, így pár perc után a papírral le tudtam emelni a sütőlapról, úgy hűlt tovább, miközben a következőt sütöttem. A sütőpapírt nem szoktam méretre vágni, hanem rácsatolom a formát, hogy a felesleg kilógjon, mint a hímzőrámából az anyag (azt hiszem).
 Krém:

  •  Felverjük a tejszínt a mascarponéval és a cukorral.
  • Fogyaszthatjuk így is, és júniusban vágott epret tettem minden réteg fehér krémre, plusz alulra egy rétegbe csokoldét olvasztottam.
  • A képen látható változaton alul egy csokoládés (csak kakaó+cukor is jó lehet), fölötte egy málnával összemixelt réteg van. Jó lett volna a maradék málnát is a lapok közé tenni, én a tetejére tartalékoltam, ahova végül csak pár szem került, mert a málna nem bírja jól a kiolvasztást alakilag. A felső réteget hagytam natúr, illetve egy kis facsart citrommal frissítettem. 
  • Ugyanezzel a fehér krémmel kentem be a tetejét is, sőt az oldalára is maradt.


A rétegek ízesítésében legyetek kreatívak, a semleges tejszínes alap sokmindent elvisz!


0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...