2011. december 23., péntek

Karácsonyi ki vagy-vagy?

Szerző: Onleány

Hosszú vagy rövid tűlevél?
Soha nem vagyok biztos a nevekben, de határozott elképzelésem van a fenyőfáról. Az a hosszú tűlevelű semmi szín alatt nem jöhet (a luc, vagy a mókus?), az ezüstös színű (normandiai? gyönyörű (ha egyszer nagyasszony leszek, ilyet fog hozni az angyalka) de nekünk a kutyaközönséges erdei lesz, mert az nem olyan drága. Amúgy fenyőben előítéletes vagyok: a méret a lényeg. (Fakirma)

Csakis rövid levelű, lehetőleg Zalából. Sosem bíznám másra a kiválasztást, biztos kicsi lenne. (Lotte)

Rövid. És érjen a plafonig. Bár ez csak emlék, mert a mostani lakásunk magasabb, mint amilyen széles, kiköltözhetnénk, és járhatnánk vissza fenyőt enni januárig, ha olyat vennénk. (Szofi)


Izzósor vagy gyertya?
A gyertya hangulata utánozhatatlan, nekünk izzósorunk van praktikus, és tűzvédelmi okokból. Hangulatért a waldorf oviba megyünk. (Fakirma)

A fán izzósor, egyébként lakásszerte gyertyák. (Lotte)
"Jött a karácsony, és én nem tudtam, milyen ürügyet találjak, hogy felhívjalak téged, hogy végre rád találjak. Van-e égősorod, van-e izzósorod? - kérdeztem én..." (Szofi)


Halászlé vagy töltöttkáposzta?
Egyik sem alkalmas emberi fogyasztásra. Mindig csodálkozom, hogy vannak emberek, akik esznek belőle és túlélik. Én nem merném a sorsot ilyesmivel kísérteni... (Fakirma)

Töltöttkáposzta. A szálka idegesítő. (Lotte)


Töltöttkáposzta, ha valaki más csinálja, és legyen finom kolbász darálva a töltelékbe. Ez az az étel, ami soha nem jut eszembe, csak 25-én, mikor anyu és a dédi megvitatják, hogy mi volt a káposztásnál. És meglepően jólesik a pulyka után. Egyébként, ha minden jól ment a káposztásnál, akkor a 24-i előétel finom savanyú káposztaleves.(Szofi)

Mákos vagy diós bejgli?
A bejgli csodálatos találmány, bármelyikből bármennyi mennyiséget eltüntetek. De mindig előbb a diós fogy el. (Fakirma)

Mákos, csak sok legyen benne és ne legyen száraz! (Lotte)

Ahogy öregszem egyre jobban szeretem a diósat is, szinte holtverseny alakult ki, vagyis mindkettőt én pusztítom el. De a bizsergést a szívemben a mákos bejgli fogalma váltja ki. Gyerekkorunkban már a mákos tésztától is bepisiltünk örömünkben, ezért is vagyok mélyen megsértve, hogy a gyerekeim nem eszik meg a mákot. (Szofi)


Szenteste a szűk családdal vagy nagyobb rokonsággal?
Van is ruha a lányon, meg nincs is...Erről inkább írok egy posztot, mozaikék ebben a kérdésben nem ismernek fehéret-feketét. Az elv, amihez sok kipróbált koreográfia után ragaszkodunk: az első gyertyagyújtás szűk hatosban történik Szentkoradélután. (Fakirma)

Tizenheten leszünk idén is, nálunk. Sok meló, de szeretem. (Lotte)

Szűk család (Szofi)

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...