2011. október 4., kedd

Magyar tinik a csúcson a közösségi oldalakon

Szeptember végén zajlott a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság támogatásával egy Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádiban. A konferencia egy 2000 fős - 13-17 éves gyerekekre vonatkozó - alapkutatás ismertetésével indult, s ennek tanulságos megállapításait tesszük most közzé röviden. A Kósa Éva, pszichológus és László Miklós, szociológus vezetésével a fiatalok médiahasználatáról készült felmérés alapján az alábbiak mondhatók el.

A 13 és 17 év közötti fiatalok 91%-a az otthonában is hozzáfér az internethez, 93%-uknak van mobiltelefonja, 43%-uknak pedig okostelefonja, s a vizsgált tinédzserek fele tanórán is használta már telefonját. Ugyanakkor a fiatalok több mint felének családja kevesebb, mint 50 könyvvel rendelkezik!
A fiatalok ugyanakkor egyre kevesebb időt töltenek a televízió előtt, inkább az internethez pártolnak. Ha tévét néznek, a csatornák közül szinte kizárólag a kereskedelmieket választják, azokon pedig leginkább a sorozatokat és a valóságshow-kat nézik.
A felmérés megállapította, hogy egyre több fiatal használja immár vásárlásra is a világhálót. A közösségi oldalakon a vizsgált korosztály 93%-a van jelen, s az itt meglévő kapcsolataik száma Európában is átlagon felüli. Az e-mailezés aránya visszaszorulóban van, a fiatalok ugyanis azonnali visszajelzésre vágynak. Külön sajnálatosnak nevezte, hogy a vizsgált korosztályba tartozók mintegy 70 százalékánál a szülők nem határoznak meg szabályokat a televízió, az internet vagy a mobiltelefon használatával kapcsolatban. A legtöbb fiatal szabályozatlanul tölthet fel pénzt a mobiltelefonjára, abba pedig végképp nem szólnak bele a szülők, hogy gyermekük mire használják a készüléket. Az internetet a fiatalok 65 százaléka használja ellenőrizetlenül, s a megkérdezett 13 és 17 év közöttiek háromnegyede úgy vélte, szüleinél sokkal jobban eligazodnak a világhálón.

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...