2013. augusztus 7., szerda

PARAdicsom

Szerző: Fakirma

Vargosz
Apám bébikorom óta nem győzi bizonygatni, hogy a világ egy veszélyes hely. Sosem tudhatjuk, milyen mumus csap le ránk, ezért aztán jobb behúzott nyakkal rettegni. Bármennyire is szeretném, hogy ne így legyen, ha jobbkezes utcákban furikázom, mindig eszembe jut az egyik életbölcsessége:
Kislányom, ne feledd, sosem az autónak, hanem az életnek van van elsőbbsége.
Ehhez hasonló aranyköpésekből őrzök még néhány százat a lelkem mélyén.
Ezeknek megfelelően élek. S ezeknek megfelelően szorongom végig életem egyik felét. Életem másik felében kitartóan küzdök a gyomorszorító érzés ellen. Nincs könnyű dolgom. Nem csak azért, mert egy fedél alatt élek apámmal. A világ sem bánik velem kesztyűs kézzel.


Tegnap reggel az egészséges, hosszú élet reményében kitaláltam, hogy a lányokkal  kifurikázunk a piacra vásárolni. Az autóban két CD-csere közben bekapcsolódott a rádió. Épp híreket olvastak. A rádióadásra kapcsolt tizenöt másodperc pont elég volt ahhoz, hogy elcsípjük az éjszaka legfontosabb eseményét: egy nyolcadik emeleti lakás kisszobája kigyulladt, az ott tartózkodó személy kiugrott a tűz elől az ablakon, és szörnyethalt.
Gyorsan betoltam Rutkai Borit, s helyre állt a lelki békénk. Bevásároltunk a piacon, otthon pedig pótolva nyári mulasztásaimat, beletömtem a gyerekeimbe egy egész napközistábornak elegendő gyümölcsmennyiséget.

Miután áldoztam az Egészséges Élet oltárán, a rekkenő hőségben kivonszoltam magam a kertbe teregetni. A szomszédból átszűrődött a rádió zaja. Szerencsétlenségemre épp híreket olvastak. Csak egyet hallgattam végig, az is pont elég volt ahhoz, hogy szarul érezzem magam:

A nyár folyamán 97 esetben fordult elő permetezőszerek miatti mérgezés. Ebből három halálos kimenetelű volt (a 97-ben nem vagyok biztos, a 3-ban igen). Különösen a kisgyermekek veszélyeztetettek, akik hajlamosak mosás nélküli gyümölcsöt fogyasztani. Ne reménykedjetek, a vízzel való alapos megmosással sem lehet megelőzni a bajt. A mai növényvédő szerek jellemzője, hogy a gyümölcs húsába is behatolnak. A témában egy doktornő is nyilatkozott drámai hangon. Sajnos igazak a hírek, ezért ha a mérgezés gyanújelei mutatkoznak rajtunk vagy gyermekünkön, ne késlekedjünk orvoshoz fordulni. Mert az időfaktor az egyik legfontosabb tényező. A mérgezés tipikus tünetei közé tartozik a szédülés, émelygés, légzési nehézség, zsibbadtságérzés. Ha bármelyiket észleljük, azonnal menjünk kórházba. Mert ugye az időtényező...

Kívánom a doktornőnek, hogy minden magyar állapolgár, aki a kánikulában szédülést, émelygést, légzési nehézséget vagy zsibbadtságérzést tapasztal önmagán, az ő ügyeletén toporogjon. Az ő éjszakája legyen pocsék.

És ne az enyém.

A mai éjszakát három kölyköm Szofiéknál töltötte. A második emeleten. Én ahelyett, hogy élveztem volna a hirtelen jött szabadságot, csak forgolódtam az ágyban:
Tűz üt ki és megfulladnak?
Kiugranak az ablakon és szörnyethalnak?
Mérgezést kapnak és Szofinak gőze nincs az időfaktorról...?

Arra jutottam, hogy Apámnak igaza van: ez a világ egy veszélyes hely.

Vagy túl sokat hallgatja a híreket.

4 megjegyzés:

Névtelen írta... [Válasz erre...]



Anyukám nagyon megdöbbentett azzal, amikor már felnőtt koromban bevallotta, hogy borzasztóan fél attól, hogy egy aszteroida belecsapódik a földbe. De a kézzelfogható félelmek még az abszurdaknál is sokkal rosszabbak és az a gyanúm, hogy kénylemes, meg talán csábító is táplálni az emberek rettegés iránti szükségletét.
És az a legrosszabb, hogy ezek igaz történetek. Én a rémséges dolgokat terjesztő tigris, vagy nemtudom milyen szúnyogoknál döntöttem úgy (remélem Fakirma hallottál már róluk, ha nem, akkor se olvass utánuk, úgysincs mit tenni), hogy pár óránál többet nem áldozhatok ezekre a félelmekre.

Réka

lotte írta... [Válasz erre...]

"Minden második játékbabán rákot okozó szert találtak" - mai Origo címlap... Csoda, hgy neurotikusak vagyunk itt, a földi PARAdicsomban?

H. Tünde írta... [Válasz erre...]

A héten kigyulladt egy tetőtér, aztán felrobbant egy tetőtér... szted én itt a tetőtérben a 40 fokban parázok? Ezerrel... :(

Fakirma írta... [Válasz erre...]

Örülök, hogy másnak is megvan a maga parája. A szúnyogokról nem hallottam (se a tigrisekről), holnap készülünk az állatkertbe, Réka, szerinted jobban tesszük, ha nem megyünk?
Lotte, ugye a terhes Barbie nem rákkeltő?!
Tünde, van egy jó tippem: amikor nyaralni mentünk emeletes üdülőbe, akkor mindig hozott magával apám egy vastag kenderkötelet, és elmagyarázta nekünk, hogy tűz esetén hova kell kötni, s milyen sorrendben ereszkedünk le. A kánikulától nem óv meg (talán a robbanástól sem), de tűz esetén nagyon praktikus.:) Egy waldorfos apu most küldte át egy kötélbolt címé,olcsóért adják, az a baj, hogy minimum száz métert kell belőle rendelni. Nem tudom, milyen magasan laksz...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...