2012. december 2., vasárnap

Ki vagy vagy az adakozásban?

Szerző: Onleány

Kit veszel hamarabb észre az utcán a koldust vagy a királyfit?
A királyfik kevesen vannak, koldusból viszont sajnos nagyon sok van. Nem lehet nem észre venni. (Lotte)
Most, hogy mondod, nem is tudom, mit veszek észre az utcán. Királyfira nem emlékszem az utóbbi időből. A koldusokat lehetetlen nem észrevenni. (Szofi)
A koldust, bár mostanság a királyfiak is annyira lehangolóak tudnak lenni. (Fakirma)

Utcai zenésznek vagy papundeklin fekvő fedél nélkülinek?
Pár napja Vácott jártam, egy gitáros fiú énekelt a november végi délelőttön. Hogy is volt a Bojtorján számban? "Mint a suttogás a szélben, nem volt több a dal". Átmelegítette a szívemet. Bedobtam a kalapjába minden apróm. Hajléktalanoknak szívesebben adok ennivalót, mint pénzt. (Lotte)
Ha meghallgatok valakit, akkor adok is, de mindent nem lehet rám sózni. Nem vagy-vagy kérdés, de hajléktlannak gyakrabban. (Szofi)
Nem a külső dizájntól függ, hanem a belső lelkiállapotomtól, mikor adok s mikor nem. (Fakirma)

Hajléktalan újság vagy lábbal festők képeslapja?
Fedél nélkül-t nem szoktam venni, de képeslapot mindig lábbal festőst küldünk. Onnan származnak az ajándékkísérő kártyáink is. (Lotte)
Egyik sem. Nem szeretem ezeket a tárgyakat. Értem, hogy nekik jobb a puszta kéregetésnél, mégsem. Más terméket már vettem, valahogy pont ezeket nem állhatom. (Szofi)
Hajléktalan újság. Egyszer Emberrel a fénykorunkban az egyetemen írtunk valami módszertani házi dolgozatot a piros lámpánál az autók között szédelgőkről. "Tereptanulmányt" is tartottunk, nekem szétfagyott a fenekem a Hungária körúton. Azóta az empátiám az egekig szárnyal. (Fakirma)

Szervezetnek vagy magánembernek?
Változó. Az ismert szervezet nagyobb bizalmat jelent, de vannak helyzetek, hogy célirányosan a legjobb adni. (Lotte)
Szervezetnek könnyebb, mert nem kell olyan szűken dönteni. Kicsit olyan, mintha egy egész ügynek, és egy csomó embernek segítenél egyszerre. De az csak akkor opció, ha van is pénzem. Százast könnyebb találni, magánembert meg sajnos keresni sem kell. (Szofi)
Nem bízom a szervezetekben. Persze a magánemberekben sem, de úgy gondolom, ha adok, nem azért adok, hogy megmondjam az illetőnek, mire költse. Ha piára, vagy cigire van szüksége, engem nem zavar. (Fakirma)

Csomag összeállítás vagy pénz utalás?
Van pár hely, ahova egyszer rég utaltunk, azóta is rendszeresen jön a csekk. Még mindig utalunk. Karácsony előtt a gyerekekkel dobozolunk, nevelő célzattal is. (Lotte)
Párszor csináltam én is cipős dobozt, tavaly már nem volt rá energiám, bevallom. És talán pénzem sem. Bár folyamatosan ésszerűsítjük (csökkentjük) a családi és egyéb körökben való ajándékozást, így is hál' Istennek még az apró ajándékokhoz is túl sokan vannak. Persze ott a mérleg másik serpenyője, amiben az áll, hogy a szeretteim közül szinte senki sincs egyedül az én ajándékozó hajlamomra utalva, másnak meg talán az én adományom biztosítaná Az Ajándékot. Jaj,  mindig belebonyolódom, hogy is kellene ezt. (Szofi)
Gyűlölök csekket feladni, átutalni pénzt pedig nem is tudok. Egy cipősdoboznyi cucc összepakolására még én is képes vagyok. (Fakirma)

Csak karácsonykor vagy máskor is?
Karácsonykor mindig, de nem csak akkor. (Lotte)
Szabálynak állítottam fel, hogy ha már úgyis sok pénzt költünk karácsonykor, akkor ne legyen 100% a szerzés, szóljon a kiáramlás másról is. Egyébként jellemzőbb az alkalomfüggetlen apró. (Szofi)
Mindig. Kognitív disszonancia redukció. (Fakirma)

Kedvvel vagy bizalmatlanul?
Frusztráltan. Egyszerre tolul fel bennem az önzés, a zsugoriság, a felebaráti szeretet, a szánalom, a tehetetlenség, a "hagyjál békén",a jókedv, a készség, a lelkiismeret-furdalás. (Szofi)
Hol így, hol úgy, de próbálom nevelni magam, hogy ha már adok, akkor jókedvvel tegyem. (Lotte)
Ha bizalmatlan vagyok, nem adakozom. De nem is kedv kérdése. Inkább hozzátartozik a hétköznapokon. A fogmosáson sem gondolkozom, csak úgy megtörténik velem. (Fakirma)

2 megjegyzés:

Névtelen írta... [Válasz erre...]

hm...kb.5-6éve, negyedévente felhívnak a Heim Pál korház segélyvonalátol. Elmondják éppen mire gyűjtenek, és megkérdik jöhet-e a szokásos csekk. Az összeg röhelyes! Valójában csak arra jó, hogy én jól érezzem kicsit magam. Adni jó...

Névtelen írta... [Válasz erre...]

Én az ilyen felhívásokra nem szoktam reagálni.Én szivesen adakozok,de csak annak ,azoknak akiket ismerek,és látom,hogy rá van szorulva.Igy biztosan tudom hová kerül a pénzem.De van amikor nem pénzt adok,hanem ruhanemüt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...